Розміри й маса планет сонячної системи

Опубликованно 14.04.2018 03:42

Розміри й маса планет сонячної системи

З 2005 року прийнято вважати, що планет в Сонячній системі вісім. Це пов\'язано з відкриттям М. Брауні, який довів, що Плутон – це карликова планета. Звичайно, думки вчених розділилися: одні вважають, що цю планету не слід відносити до карликовим, а потрібно повернути їй колишню звання, а інші згодні з Майклом. Є навіть думки, які запропонували збільшити кількість планет до дванадцяти. З-за цих розбіжностей вченим довелося скласти критерії, за якими космічні об\'єкти відносять до планет: Вони повинні здійснювати обертів навколо Сонця.Маса планет Сонячної системи повинна бути такою, щоб дозволила об\'єкту мати гравітацію, утримуючу сферичну форму.Об\'єкт повинен очищати орбітальний шлях від зайвих тел.

Плутон провалився при оцінці його за даними критеріями, за що й був виключений зі списку планет.

Меркурій

Недалеко від Сонця знаходиться перша і найближча до нього планета – Меркурій. Відстань від нього до світила близько 58 мільйонів кілометрів. Цей об\'єкт вважається найменшою планетою нашої системи. Її діаметр становить лише трохи більше 4800 кілометрів, а тривалість одного року (за земними мірками) становить вісімдесят сім днів, причому п\'ятдесят дев\'ять днів – це тривалість одного дня на Меркурії. Маса планети Сонячної системи складає всього 0,055 від земної маси, тобто 3,3011 х 1023 кг.

Поверхня Меркурія нагадує Місяць. Цікавий факт – у цієї планети нашої системи немає супутників.

Якщо людина важить на Землі п\'ятдесят кілограмів, то на Меркурії його вага складе близько двадцяти. Температура коливається в межах від -170 до +400 °С.Венера

Наступна планета – це Венера. Вона віддалена на сто вісім мільйонів кілометрів від світила. Діаметр і маса планети Сонячної системи наближена до нашої Землі, але все ж вона менша. Маса Венери складає 0,81 від земної, тобто 4,886 х 1024 кг. Тут рік триває двісті двадцять п\'ять днів. У Венери є атмосфера, але вона наповнена сірчаною кислотою, азотом і вуглекислим газом.

Цей космічний об\'єкт виразно видно з Землі у вечірній і ранковий час: з-за яскравого світіння Венеру часто приймають за НЛО.

Земля

Наш рідний будинок розташовується від світила на відстані ста п\'ятдесяти мільйонів кілометрів. Маса планети Сонячної системи становить 5,97 х 1024 кг. У нас рік триває 365 днів. Діапазон нагрівання і охолодження поверхні планети становить +60 до -90 градусів Цельсія. Поверхня Землі постійно змінюється: відсоткове співвідношення суші і води коливається. У нас є супутник – Місяць.

На Землі атмосфера складається з азоту, кисню та інших домішок. За оцінками вчених, це єдиний світ, де є життя.Марс

Від Сонця до Марса майже триста мільйонів кілометрів. Цей об\'єкт має іншу назву – Червона планета. Воно отримано з-за червонуватого відтінку поверхні, створюваного оксидом заліза. По нахилу осі і обертання Марс сильно нагадує Землю: на цій планеті так само формуються сезонності.

На його поверхні є безліч пустель, вулканів, шапок з льоду, гір, долин. Атмосфера у планети дуже тонка, температура падає до -65 градусів. Маса планети Сонячної системи становить 6,4171 х 1024 кг. Навколо світила планета робить повний оберт за 687 земних днів: якщо б ми були б марсіанами, то наш вік був би вдвічі менше.

За останніми даними, з-за маси і розміру ця планета Сонячної системи стала ставитися до земних об\'єктів.

В атмосфері немає кисню, але є азот, вуглець та інші домішки. У ґрунті міститься велика кількість заліза.

Юпітер

Це величезне тіло, розташоване на відстані близько восьмисот мільйонів кілометрів від Сонця. Гігант крупніше Землі в 315 разів. Тут дуже сильні вітри, швидкість яких досягає шестисот кілометрів на годину. Є полярні сяйва, які майже ніколи не припиняються.

Радіус і маса планети Сонячної системи вражають: вона важить 1, 89 х 1027 кг, а діаметр майже півмільйона кілометрів (для порівняння, діаметр Землі всього дванадцять тисяч сімсот кілометрів).

Юпітер нагадує окрему систему, де планета виступає світилом, а навколо нього обертаються десятки об\'єктів. Таке враження створюють численні супутники (67) і місяця. Цікавий факт: якщо на Землі людина важить близько сорока п\'яти кілограм, то на Юпітері його вага буде більше центнера.Сатурн

На відстані майже півтора мільярда кілометрів від Сонця знаходиться Сатурн. Це красива планета з незвичайною кільцевою системою. У Сатурна є газові шари, які сконцентровані навколо ядра.

Маса планети складає 5,66 х 1026 кг. Один оберт навколо світила займає майже тридцять земних років. Незважаючи на такий тривалий рік, день тут триває всього одинадцять годин.

У Сатурна 53 супутника, хоча вченим вдалося знайти ще дев\'ять, але поки вони не підтверджені і не відносяться до місяців Сатурна.

Уран

На дистанції майже три мільярди кілометрів розташовується красива планета-гігант Уран. Її відносять до крижаним газових гігантів із-за складу атмосфери: метану, води, аміаку і вуглеводнів. Велика кількість метану надає блакить.

Рік на Урані триває вісімдесят чотири земних року, а ось тривалість дня коротка, всього вісімнадцять годин.

Уран – це четверта за масою планета Сонячної системи: вона важить 86, 05х 1024 кг. У крижаного гіганта є двадцять сім супутників, є невелика кільцева система.Нептун

На відстані чотирьох з половиною мільярдів кілометрів від Сонця розташовується Нептун. Це ще один крижаний газовий гігант. У планети є супутники і слабка кільцева система.

Маса планети 1, 02 х 1026 кг. Навколо сонця Нептун пролітає за сто шістдесят п\'ять років. День триває тут лише шістнадцять годин.

На планеті є вода, метан, аміак, гелій.

У Нептуна є тринадцять супутників і ще один, поки не отримав статус місяця. В кільцевій системі вчені виділяють шість формувань. До цієї планети зміг долетіти тільки один штучний супутник – "Вояджер-2", запущений у космос багато років тому.

Газові крижані гіганти дуже холодні, тут температура опускається до -300 градусів і нижче.

Плутон

Колишня дев\'ята планета Сонячної системи Плутон змогла утримувати свій статус планети впродовж довгого століття. Однак у 2006 році її перевели в статус карликових планет. Про цей об\'єкт поки мало що відомо. Вчені поки не можуть точно сказати, скільки тут триває рік: його відкрили в 1930 році і по цей день він пройшов лише третина орбітального шляху.

У Плутона є супутники – їх п\'ять. Діаметр планети всього 2300 кілометрів, але тут дуже багато води: за підрахунками вчених, її в три рази більше, ніж на Землі. Поверхня Плутона повністю покрита льодами, серед яких видніються хребти і темні невеликі ділянки.

Розглянувши розміри і маси планет Сонячної системи по порядку, можна зробити висновки про те, які вони різні. Є великі об\'єкти, а є й маленькі, виглядають мурахами біля бейсбольних м\'ячів.

Категория: Новости