Британські астрономи розкрили таємницю "вогняних " торнадо" на Сонці

Опубликованно 17.04.2018 17:15

Британські астрономи розкрили таємницю

Дивовижні плазмові торнадо на поверхні Сонця, які відкрили п\'ять років тому, абсолютно не схожі на земні вихори.

Перші тривимірні фотографії сонячних вихорів показують, що вони не обертаються, а стоять на місці. Про своє відкриття дослідники розповіли на Європейській тижня астрономії і науки, яка проходила в Ліверпулі, Великобританія, повідомляє "Диалог.UA".

"Ми з\'ясували, що зовнішність цих торнадо оманлива. Насправді магнітне поле в них витягнуте не вертикальних, як ми припускали, а горизонтально, і плазма рухається в основному в тому ж напрямку. Ці структури перетворилися в "торнадо" на знімках SDO з-за спотворень, пов\'язаних з тим, під яким кутом ми на них дивимося", — повідомив Ніколас Лабросс з університету Глазго в Шотландії.

У час вивчення підстави околиць протуберанців, вчені знайшли гігантські магнітні структури, які за формою нагадують торнадо. Вогняні вихори, матерія в яких рухалася зі швидкістю 300000 км/год, не стояли на місці, а "гуляли" по поверхні Сонця, піднімаючи матерію з його надр короносферу по спіральній траєкторії.

Це рух, який нагадував те, як повітря рухається всередині земних ураганів, астрофізики трохи пізніше прийняли за один з основних механізмів розігріву і розгону матерії корони світила, з чим, однак, не погоджувалися інші вчені. Лабросс і його колеги знайшли перші докази того, що це дійсно не так: вони створили першу тривимірну карту цих плазмових вихорів.

Фахівці скористалися об\'єднанням знімків із зонда NASA з даними, отриманими з японського орбітального телескопа "Хинодэ". Вчені вимірювали силу ефекту Доплера в різних частинах вогняних "торнадо" і побачили, що вихори виглядають не так, як вони собі уявляли по знімках з SDO. Розпечена плазма рухається в сонячних "торнадо" вгору по колу, а не за спіралі, залишаючись на однаковій висоті відносно поверхні Сонця. Такі руху плазми, на думку експертів, повідомляють про те, що ці структури більше нагадують товсті нитки або волосся, ніж торнадо.

Нагадаємо, на Сонці була замеченаподозрительная активність.

Також вчені стверджують, що скупчення вмираючих звездпоглощают Сонце.

Раніше повідомлялося про планеті-убийцеНибиру, яка пролетіла під Сонцем.